تعداد بازدید: ۲۵۸۸
کد خبر: ۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲ - 23 September 1398

کمک به بازسازی عتبات مصداق باقیات الصالحات است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: کمک به بازسازی و توسعه عتبات عالیات درواقع کمک به سرنوشت معنوی و عاقبت‌به‌خیری خود ما است و جامعه را بیمه اهل‌بیت می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی امام جمعه بجنورد، در نشست ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، فعالیت در این زمینه را در زمره باقیات‌صالحات ذکر کرد.
وی گفت: تقوا یعنی برای اعتلای خود کار کنیم؛ اما در این راستا کمک‌کار هم لازم داریم؛ یعنی باید وسایلی که می‌توانند ما را به خدا نزدیک‌تر کنند را هم پیدا کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه همه باید بدانند کمک به عتبات عالیات درواقع کمک به سرنوشت معنوی و عاقبت‌به‌خیری خود ما است، اظهار داشت: ما با کمک به بازسازی عتبات عالیات خود را بیمه اهل‌بیت می‌کنیم.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: باید این نگاه در جامعه اصلاح شود تا نگاه رایج ما این باشد که کمک به بازسازی عتبات عالیات به معنای کمک به سعادت و عاقبت‌به‌خیری و برکت زندگی خود ما است.
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به نفس کمک کردن و گام نهادن در این زمینه، اضافه کرد: در کمک کردن نگوییم این کم است؛ زیرا کمک کم و قدم کوچک هم نزد خداوند بسیار بزرگ است.
وی با بیان اینکه باید برای بازسازی عتبات عالیات کمک مشارکتی داشته باشیم و کسی نگوید من وسعم نمی‌رسد، ادامه داد: حتماً لازم نیست مبلغ درشتی مشارکت کنیم؛ چراکه کمک‌های خرد هم از دوربین الهی مخفی نیست.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: اگر با این نگاه وارد عرصه کمک به عتبات عالیات شویم و این فرهنگ به عنوان گفتمان معنوی دیده شود برکات زیادی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه در این راستا فعالیت در رسانه‌ها و فضای مجازی بسیار مهم است، گفت: انتظار می‌رود صداوسیما برنامه ویژه‌ای برای عتبات عالیات در نظر بگیرد و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که بتوانیم درزمینه تبلیغات در رسانه‌ها و فضای مجازی کاری کارستان انجام دهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
ویدیو